Roadtrip București-Belgrad (3 zile)

Categories Idei de roadtrip, Jurnale de călătorie

Ca să-ți dai seama unde poți ajunge într-un roadtrip de 3 zile cel mai simplu e să pui compasul pe orașul unde locuiești și să începi să trasezi un cerc cu o rază de ~500km. Așa am facut și noi cu Belgradul, depășește puțin limita dar încă se află în sfertul academic. 

Traseul pe care Google îl sugerează trece pe la Cazanele Dunarii (partea sârbească) și conține aprox. 150km de autostradă (100 la noi și 50 la sârbi). Imediat dupa ce se trece granița de la Portile de Fier dispare și aglomerația de pe sosea și încep peisajele interesante.

Deși Serbia nu se află în UE, se poate merge cu buletinul.

Pe malul Dunării se merge cam 100km și vei găsi destule locuri de parcare în diverse puncte de belvedere. În principiu unde e parcarea mai mare, acolo e și peisajul mai interesant.

Când tocmai se termină drumul virajat de pe malul Dunării, la un moment dat îți va atrage atenția faptul că drumul trece printr-o poartă, parte a unei cetăți.

E semnul că ai ajuns la cetatea Golubac, loc unde poți parca (pe marginea drumului) și face o dezmorțire după 100km de curbe.

Cumva după acest punct se ajunge la civilizație,  după ce tot defileul e destul de pustiu din punct de vedere al satelor. Înca vreo 50km și se ajunge la ultimul tronson, autostrada. Autostrada care e cu plata dar care poate fi platita direct cu cardul (am dubii că o să aveți dinari la voi).

Autostrada traversează întregul oraș așadar sunt destul de multe ieșiri, dacă ratați vreo una, nu vă panicați, apare alta în 500m.

Ce mai e important de știut e că orașul e împărțit în două de către râul Sava, partea de vest fiind partea noua a orașului (reconstruită modern cu bulevarde largi și simetrice dupa bombardamentele NATO din ’99) iar partea de est este partea cu centrul vechi, străduțe mici și intortocheate. În vest găsiți cazare în hoteluri din lanțuri internaționale (sau ma rog, cladiri cu x nivele) iar în est apart hoteluri și de tip boutique.

Vezi listă hoteluri Belgrad

Noi am stat într-un Tulip Inn pentru că am vrut piscina și ăsta a avut cel mai bun raport calitate preț dar interesant este și Hotel Iugoslavia care e pe malul Dunarii și e un mastodont din acela cu 500 de camere și super comunist de pe afară. Înăuntru din poze pare mai din zilele noastre.

Timpul ni l-am petrecut la pas prin partea de est, vizitând Zoo, centrul vechi, cea mai înaltă cladire din oraș, cetatea orașului, muzeul Nikolai Tesla (de, e sârb) și muzeul Tito (corespondentul lui Ceaușescu în Serbia). Obiective care se încadreaza perfect în 2 zile.

Poate pare ciudat să mergi atâta drum și să te duci la Zoo, dar pentru cine a fost vreodata la Zoo în Bucuresti, știe că nu e chiar printre cele mai interesante din lume, așadar căutam mereu chestii care le noi nu se găsesc, fie el și un Zoo.

Plănuiti-vă timpul în așa fel încât apusul să vă prindă la cetete pentru că are vedere către soarele care cade în Dunăre. Pe lângă cetate, aici e și parcul orașului + diverse muzee de istorie.

O altă surpriză plăcuta și inedită a fost muzeul Nikolai Tesla, unde am vazut în actiune puterea curentului wireless și a altor dispozitive inventate acum aproape 100 ani. Practic ai un neon în mână care se aprinde fara a fi legat la vreo sursa de curent în afară de tine 🙂

Doar mergând la pas fara vreo destinație, e un oraș placut și care te poate surprinde cu vreo clădire de genul celor de mai jos.

Grupul de oameni era acolo pentru schimburi de cartonașe primite la Lidl sau ceva de genul 🙂

Ca bonus, la întoarcere am schimbat traseul (pe la vama Moravița) în așa fel încât să trecem pe la cascada Bigar, făcută supercunoscută de National Geographic dar care bineînteles că nu e așa spectaculoasă precum am vrea să credem.

Costul acestui roadtrip cu plecare din București este de ~1100 lei/2 persoane (drum, cazare, mâncare și intrări obiective).

 

Ți-a plăcut ce ai citit?
Abonează-te și vei afla primul când avem un articol nou.
Ce mai aștepți?


Booking.com
Responsabil cu șofatul si găsit traseele cele mai puțin plictisitoare.
Experiență de ~250.000km la volan.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *