Roadtrip & SPA în Harghita

Categories Idei de roadtrip, Jurnale de călătorie

Acum ceva timp, am avut în teste noul Renault Clio. Cumva, Lavinia a intrat în atenția agenției care se ocupa de lansarea modelului, iar cum ne încadram în targetul campaniei de lansare, s-a potrivit la fix. Dacă nu ești Hagi sau Nadia să primești o mașină pe termen nelimitat până apare următorul model (și apoi să-l primești pe acela), de obicei aceste teste sunt peste weekend, adică iei mașina de vineri după masă până luni dimineața, când trebuie să o returnezi așa cum ai luat-o.

Deja e o provocare pentru noi să găsim destinații de weekend cu plecare din București și să fie locuri sau experiențe noi. Uitându-mă pe hartă în limita a 250km pentru că nu aveam de gând să ne petrecem tot weekendul în mașina, mi-a sarit în ochi zona Covasna, Harghita pentru faptul că e o zona cu drumuri nu prea aglomerate și mai era și lacul Sf. Ana pe care nu-l văzusem.

Am plecat sâmbata nu prea de dimineață și după vreo 4 ore eram la destinație deja. Am ales ca loc de înnoptare Băile Tușnad în ideea că găsim și băile din denumirea localității. Și le-am găsit la Hotel O3Zone, singurul mai modern din zonă. Știam că multe nu sunt de vazut în oraș așa că am preferat un hotel-spa în care să ne putem petrece ziua.

Pentru nostalgici mai există varianta Hotel Tușnad, loc în care poți trăi impresia că încă sunt anii ’80.

Cum spuneam, nefind o zonă prea căutată de turiști, orașul era pustiu, hotelul și restaurantele la fel. Dar asta nu ne-a deranjat, chiar din contra, ne-am simțit ca și cum am rezervat tot locul pentru noi 🙂

Următoarea zi e deja duminică și plecăm spre casă, nu însa înainte de a și vizita diverse, că doar n-am venit doar pentru câteva ore de spa. La nici 30 minute de condus de Băile Tușnad, se află lacul Sf. Ana, singurul lac vulcanic din Romania. Drumul așa și așa dar fiind mașina nouă, înca nu scarțâia nimic prin ea așa că nu a fost deranjant 🙂

Ajunși la lac, doar noi și câțiva câini fără stăpân.

Continuând traseul , la un moment dat am oprit la un loc de belvedere unde peste drum am observat un hotel în reconstrucție care era poziționat cu fața fix către view-ul care ne-a facut să ne oprim. Încă păstra sigla veche așa ca am putut afla cum se numește. Balvanyos. Între timp am citit în presă că renovarile s-au terminat și în locul vechii baze de tratament a aparut un super spa. Dacă ar fi să mai ajungem prin zonă, aici ne-am caza.

Mai departe spre Buzau, începând de la Intorsura Buzaului începe un drum pitoresc pe malul Siriului, culminând cu ajungerea la barajul Siriu. Aici s-ar putea ca pasagerii să se plângă de „rău de mașină” drumul fiind destul de virajat dar o adevărată plăcere pentru șofer.

Ultimul obiectiv al roadtrip-ului a fost Vulcanii Noroioși, cu vreo 10km înainte de Buzau. I-am mai vazut de câteva ori până atunci dar ieșind noroi continuu din acei vulcani, relieful se schimbă constant și te surprind de fiecare dată.

Și acum câte ceva despre mașină. În primul rând, nu mai are acel design anost recunoscut al mărcii Renault. Aș zice chiar că nu mai e o evoluție a unul model precedent și chiar refăcut 50%. Întoarce privirile pe stradă și se bate cot la cot cu mărci ceva mai scumpe (golf,opel).

În al doilea rând și de care am fost eu cel mai surprins e tehnologia de la bord (consola din bord cu navigație, conectarea telefonului prin bluetooth + media și ca opțiune suplimentară, R-Link care este un Android cu acces la internet pe baza de SIM (gratis în primul an, 35E/an in continuare). Acest R-Link are by default două aplicații interesante: una iți măsoara stilul de condus și-ți dă un punctaj + informații unde ai greșit – așadar poți fi tot timpul în competiție cu tine să mergi cât mai perfect. Cealaltă aplicație îți schimbă în interior sunetul motorului (prin intermediul boxelor) așadar poți avea impresia că esti la volanul unei mașini sport sau de epoca. În boxe se va auzi în functie de cât de tare accelerezi și se suprapune cu vocea navigației sau a radio-ului, nu e doar ca sunet independent. În rest îți mai poți instala client de mail, twitter, facebook, știri etc.

Default mai vine și cu funcție de oprire a motorului la stop, asistență la plecarea din pantă, faruri pe mod “auto”, mod eco (care taie puțin din puterea accelerației), semnal de fix 3 ori la “ciupirea” manetei, pornire la buton.

La consum, ca orice Renault a rămas la o medie reala de 5 exterior și 6 oraș în limitele legii + 20/30km.

Ca șofer, am ajuns mai puțin obosit la destinație față de propria mașina și e într-adevăr o evoluție vizibilă față de generațiile vechi. Aș recomanda-o pentru oricine din plaja 20-30 ani și care n-are mentalitate de “ursuleț din afară cu 200cai” și un buget de 10-12.000E. N-are durata de viață a unei mașini germane, dar cel puțin 5 ani o vei conduce cu aceeași plăcere.

Costul acestui roadtrip cu plecare din București este de ~700 lei/2 persoane (drum, cazare și mâncare).

Ți-a plăcut ce ai citit?
Abonează-te și vei afla primul când avem un articol nou.
Ce mai aștepți?


Responsabil cu șofatul si găsit traseele cele mai puțin plictisitoare.
Experiență de ~250.000km la volan.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *